Nova kalendarska godina je pred nama, stoga je korisno pogledati trendove koji oblikuju industriju upravljanja objektima u 2023. FM sektor znatno se proširio posljednjih godina, djelomično uzrokovano potražnjom za specijaliziranim znanjem i sve većom složenošću portfelja objekata.
Nakon gotovo tri godine poremećaja povezanih s pandemijom, upravljanje objektima sada je važnije nego ikada. Predviđamo sljedećih šest trendova upravljanja objektima koji će dominirati u 2023. godini i pokrenuti pozitivne promjene.
Pogledajmo!
Koncept ureda kao usluge
Prethodne godine sa sobom su donijele rad od kuće (rad na daljinu). Naime, povratak u urede u 2023. godini može donijeti usklađenost s potrebama zaposlenika. Samim time zaposlenici će se željeti vratiti na svoju početnu radnu lokaciju koja može biti poboljšana i donijeti bolje rezultate. Timovima za upravljanje objektima bit će potrebna čvrsta strategija kako bi se došlo do informacija što zaposlenici žele od uredskog prostora.
Mjerenje stvarne razine popunjenosti poslovnih objekata
Opcija za smanjenje troškova svakako je smanjenje veličine ureda i poslovnih prostora. No, treba biti oprezan. Pretjerano smanjenje dovest će do prenapučenosti i nezadovoljstva zaposlenike. Rješenje je mjerenje stvarne razine popunjenosti poslovnih objekata umjesto pukih procjena. Uz aktualne podatke doći ćete do ispravne veličine svog poslovnog prostora koje će sa sobom donijeti niže troškove bez negativnog utjecaja na iskustvo zaposlenika.
Dolazak do održivosti putem podataka
Bezbroj puta smo spomenuli održivost koja više ne predstavlja trend, već nužnost. Tako je i u 2023. godini. Održivo poslovanje dugoročno predstavlja pozitivan pomak u poslovanju te najvažnije od svega, brigu o okolišu i potrošnji energije i resursa. Uz kontinuirano praćenje podataka olakšana je putanja ka održivosti. Također, učinak će biti veći i koncentracija će biti usmjerena na najvažniju problematiku.
Smanjenje opterećenja timova uz ravnopravno raspodjelu
Svaki zaposlenik predstavlja potencijal. Važno je pokušati iskoristiti puni potencijal svakog zaposlenika bez bespotrebnih koraka. Uz redovno kontroliranje potrošnje energije, usluga, održavanja, popravaka te otpada lakše ćete oblikovati i uredsko iskustvo svakog zaposlenika. Ispitajte radne navike i preferencije svakog zaposlenika te ponudite najbolje rješenja za obavljanje zadataka i iskorištavanja radnih sati.
Izazovi čišćenja i higijene
Znamo kako je pandemija stvorila nove izazove na području čišćenja i higijene. Samim time dolazi do poboljšavanja spomenutih protokola. Dolazi do češćeg čišćenja, osobito površina koje se dodiruju svakodnevno. Upotreba dezinficijensa sve je veća kao i zaštitne opreme osoblja za čišćenje.
Najveći trend – automatizacija radnog mjesta i robotika
Ulaskom u novu godinu predviđa se i povećanje automatizacije radnog mjesta i robotike. Ovi trendovi postat će uobičajeni. Tvrtke traže načine za poboljšanje učinkovitosti i smanjenje troškova. Vitalnu ulogu procesa imaju upravitelji objekata koji su odgovorni za nadzor održavanja i rada objekata. Roboti predstavljaju pomoć pri obavljanju raznih zadataka kao što je čišćenje i dostava pošte. Automatizacija procesa, pak, olakšava zadatke koji se ponavljaju kao što je zakazivanje sastanaka i naručivanje materijala.