Upravitelji objekata nastavljaju naporno raditi na ublažavanju utjecaja pandemije, od podrške osoblju koje radi od kuće do održavanja zgrada u funkciji. Međutim, nakon skoro dvije godine od lockdowna, sektor upravljanja objektima je otišao dalje od traženja trenutnog rješenja za probleme nastale pandemijom i usredotočio se na budućnost – posebice na osmišljavanje strategije održivosti.
Ispunjavanje tri stupa održivosti, ‘ljudi, planet i profit’, zahtijeva od tvrtki za FM usluge i njihovih klijenata da rade u sinergiji kako bi pomogli u smanjenju emisija ugljika, poboljšali dobrobit osoblja i podržali lokalno gospodarstvo i opskrbni lanac.
S tim izazovima povezana je spoznaja da industrija upravljanja objektima mora ići dalje od parametara korporativne društvene odgovornosti. U kontekstu vlastitih vrijednostima, organizacije se moraju fokusirati na poboljšanje parametara vezanih za okoliš, društvo i upravljanje (Environmental, Social and Governance – ESG).
Prema posljednjem sažetom izvješću Indeksa održivog upravljanja objektima, FM organizacije ostvaruju napredak u tri ESG stupa na operativnoj razini, uvođenjem održivosti na terenu, interno i eksterno. Međutim, iako je velika većina tvrtki za upravljanje objektima postavila neto nulte obveze, i dalje postoje neke praznine, kao što je nemogućnost mjerenja ciljeva održivosti lanca opskrbe.
No, tu u pomoć priskače Škola održivosti lanaca opskrbe. Riječ je o inicijativi koja predstavlja zajednički pristup rješavanju pitanja održivosti unutar lanaca opskrbe. Prema njihovom izvještaju, tijekom protekle godine postigao se napredak u pomaganju organizacijama i njihovim lancima opskrbe u stvaranju održivije izgrađenog okruženja. FM industrija može koristiti školu opskrbnog lanca kao alat koji će im pomoći da shvate vrijednost poboljšanja njihovih rezultata održivosti i potaknu usvajanje poslovnih procesa koji dopuštaju i ugrađuju održivost u cijeli opskrbni lanac.
Drugi ključni rezultat indeksa održivog upravljanja objektima bila su poboljšanja u postizanju društvene vrijednosti. Ovdje dobavljači FM-a i njihovi klijenti uvode menadžment, dizajn i digitalne inovacije kako bi pomogli poboljšati ekološki učinak i omogućiti im da postanu traženi poslodavci.
Tehnološke inovacije, od kojih će mnoge biti izložene na ovogodišnjem sajmu „Facilities Show“ koji se održava u London ExCeL-u od 17. do 19. svibnja ove godine, može varirati od korištenja najnovijih digitalnih tehnologija koje pomažu u mjerenju kvalitete FM usluga (npr. koliko se često i temeljito čisti toalet) do toga da se stanarima zgrada omogući pristup najnovijim aplikacijama koje pomažu poboljšati njihovo korisničko iskustvo.
Tijekom ove godine, FM sektor će naporno raditi na ispunjavanju neto ciljeva ugljika, usvajajući najučinkovitije metode upravljanja energijom i otpadom/recikliranjem, a pritom će raditi na tome da organizacije ostanu operativne i da je šira ekonomija solventna.
Kakav god sljedeći zaokret donosi pandemija, održivost u svim svojim oblicima ostat će ključan cilj FM industrije.