Kako pronaći pametna rješenja za potrebe vaših zaposlenika? Najbolji način da se tome pristupi je da se manje razmišlja kao o potrebama zaposlenika, a više o ljudskim potrebama. Temeljeno na Maslowljevoj hijerarhiji potreba (Saul McLeod, 2018.), da bi se dosegao vrh hijerarhije i postiglo potpuno zadovoljstvo, moraju se prvo zadovoljiti osnovne ljudske potrebe poput hrane, vode i stambene jedinice. Poštovanje je svakako bitna vrijednosti, no ipak, ljudima nije krucijalna da bi se živio ispunjen i produktivan život.
Moraju biti zadovoljene temeljne potrebe kako bi se postiglo istinsko zadovoljstvo. Možete li funkcionirati ako nemate osnovno, hranu i smještaj? Analizom ćemo pokazati kako ova teorija može prepoznati pametna rješenja za zadovoljstvo vaših zaposlenika.
OPERATIVNA IZVRSNOST
Da bi bili produktivni na poslu zaposlenici bi trebali:
- osjećati se ugodno
- osjećati se sigurno
- imati pristup čistom i funkcionalnom prostoru
- imati brzu i jasnu komunikaciju s timovima za upravljanje zgradama/prostorima kada god im zatreba
Higijena na radnom mjestu sastavni je dio dobrobiti ljudi i poduzeća. Čist i funkcionalan objekt čini bitnu razliku između pozitivnog ili negativnog stava i sretnih ili nesretnih zaposlenika. Kvaliteta unutarnjeg zraka u uredima i na drugim radnim mjestima važna je ne samo za udobnost radnika, već i za njihovo zdravlje. Ako netko mora dugo raditi u neadekvatnim uvjetima, njegova produktivnost se smanjuje s vremenom (Eilie Anzilotti, 2019). Ugodno i čisto radno okruženje smanjit će broj oboljenja zaposlenika.
Čimbenici poput virusa i bakterija koji bi mogli pridonijeti lošem zdravlju ne postoje u dobro održavanom i čistom radnom okruženju. Drugim riječima, tvrtke mogu zadržati i povećati prihod ukoliko im je čistoća ureda jedan od prioriteta. Izgled zgrade, redoviti nadzor i održavanje čistoće od velikog su značaja za produktivnost zaposlenika.
Čišćenje i održavanje nužni su kako bi se spriječili problemi koji rezultiraju gubitkom učinkovitosti i produktivnosti. Redovito dezinficirajte opremu – pisače, fotokopirne strojeve i ostale uređaje! Također, redovito servisirajte i sve električne uređaje u prostorijama kako biste spriječili požar i druge opasnosti.
Sigurnost danas predstavlja važan faktor. S obzirom da se mnogi uredi nalaze u područjima s velikim prometom ljudi i vozila, dobar sigurnosni sustav ili prisutnost zaštitara doprinose zaposlenicima da se osjećaju sigurno. Osim toga, nadzor i upravljanje nad posjetiteljima koji ulaze i izlaze iz vaše zgrade neprocjenjiva je kontrola koja podiže osjećaj sigurnosti zaposlenika.
Što još je potrebno:
- siguran i dobro osvijetljeni vanjski prostor
- kvalitetno održavani i funkcionalni ulazi, dizala i stepenice
- siguran pristup zgradi posjetiteljima i dobavljačima
- detaljni planovi i procedure zaštite od požara
Ako nešto od navedenog nije osigurano, mislite li da će zaposlenike zanimati spremište za bicikle ili aparat za kavu? Dobro organizirano radno okruženje potaknut će zaposlenika da dođe na posao i po potrebi tamo ostane i izvan radnog vremena. Zaposlenici će biti produktivniji kada su im zajamčena udobnost, sigurnost i dobrobit.
Kako bi vaši prostori bili čisti, sigurni i dobro održavani, najbolje što svaki poslodavac može učiniti je prepustiti vanjskim tvrtkama profesionalne usluge upravljanja objektima. Međutim, iako se neka poduzeća odlučuju za obavljanje ovog zadatka u vlastitom aranžmanu, profesionalni pružatelj usluga čišćenja, sigurnosti i održavanja vrijedit će više.
SADRŽAJI
Bez obzira radi li se o obavljanju posla na vrijeme ili bavljenju aktivnostima poput fitnesa; timovi za poslovne nekretnine prepoznali su trendove koji utječu na zaposlenike. Prema CBRE-ovoj studiji korisnika prostora u Americi iz 2018., 81% vlasnika korporativnih nekretnina surađuje sa stanodavcima kako bi bili sigurni da pružaju sve potrebno za privlačenje i zadržavanje, a njih 59% spremno je uvesti neku vrstu novog iskustva ili tehnologije kako bi poboljšali zadovoljstvo zaposlenika.
Vlasnici uredskih zgrada/prostora podigli su ljestvice u pružanju iskustva svojim zaposlenicima. Većina njih nudi okruženje koje potiče interakciju kao što su mjesta za druženje u uredu ili izvan njega. Pružaju razne pogodnosti kao što su teretana, spremište za bicikle, zajedničke prostore za zaposlenike, kafiće u zgradi, kantine i slično.
Sve to nesumnjivo pridonosi većem zadovoljstvu zaposlenika, ali opet, ne može imati željeni utjecaj ako prethodni temeljni uvjeti nisu zadovoljeni i ne funkcioniraju optimalno. Najvažnije je da se ljudi osjećaju ugodno i sigurno da bi radili optimalno.
POGODNOSTI I POPUSTI
Stvari koje spadaju u ovu kategoriju kategoriziraju se kao luksuz koji zaposlenicima ne mora nužno biti pružen, ali ga rado koriste. Kroz ovu kategoriju zaokružuje se zadovoljstvo zaposlenika. Ponuda može biti razna; od kemijskog čišćenja do satova joge, ali namjera je jasna – pružiti zaposlenicima nešto što će ih zadržati.
Opet, iako bi pogodnosti mogle biti primamljive, nijedna od njih sama po sebi neće značajno pridonijeti ukupnom zadovoljstvu. Pogodnosti i popusti mogu pružiti određenu razinu zadovoljstva, ali na kraju dana, ako klimatizacijska jedinica ne radi adekvatno u srpnju na preko 40 stupnjeva i ljudima je previše neudobno da se usredotoče na svoj posao, neće se previše opterećivati popustima na kavu koje zgrada nudi. Udobnost je ipak na prvom mjestu.
Sve navedeno krajnji su ciljevi u zadržavanju i privlačenju zaposlenika. Međutim, važno je upamtiti kako se vrijednosti moraju graditi od temelja. Baš kao i Maslowljeva hijerarhija potreba, potrebe korisnika u podnožju piramide moraju biti zadovoljene prije nego što će se pobrinuti za stvari na vrhu. Druga razina uključuje sadržaje koji pozitivno utječu na iskustvo na radnom mjestu i pomažu u razlikovanju poželjnih poslodavaca od onih manje poželjnih. Na samom vrhu piramide su zabavne pogodnosti. Te usluge i dodaci su svakako plus, ali nisu presudne.
Ako vam je cilj zadržavanje zaposlenika, tada je bitno razumjeti vrste odgovornosti i pritisaka s kojima se susrećete, kao i želje i aktivnosti koje su potrebne za svakodnevni život zaposlenika. Stvorite atmosferu koje prije svega zadovoljava temeljne potrebe. Kada razmišljate o potrebama zaposlenika i predvidite moguće primjedbe, vidjet ćete da se vaše početno ulaganje itekako isplati jer će zaposlenici biti samo zadovoljniji.
Upravo zbog kompleksnosti održavanja zgrada i ureda, Atalian nudi cijeli niz usluga. Od integriranog upravljanja objektima, usluga poput čišćenja i sigurnosti ureda, do „grubih“ usluga poput tehničkog održavanja i završnih radova – naši timovi stoje vam na raspolaganju kako bi pronašli savršeno rješenje. Naše usluge su pouzdane, efektive i pristupačne, a mogu se prilagoditi svim poslovnim ciljevima! Kontaktirajte nas već danas!
Ovaj članak je izvorno objavljen OVDJE.