

Postoji kriza zapošljavanja i zadržavanja osoblja u sektoru upravljanja objektima, a posebno u području prehrane, ugostiteljstva i čišćenja.
Jedno od šest (16%) ugostiteljskih poslova nije popunjeno, dok Britansko vijeće za čišćenje (BCC) izvještava da industrija čišćenja i higijene trpi veliki nedostatak osoblja, pri čemu je stopa slobodnih radnih mjesta dramatično porasla. Automatizacija se već koristi s dobrim učinkom i na soft i na hard FM-u – od video nadzora i biometrijskih sustava ulaska u sigurnost, do instalacije AI senzora koji nadziru performanse imovine.
Roboti čistači
Sektori čišćenja i ugostiteljstva uvode brojna robotska rješenja. Kreatori ‘cobota’ (kolaborativnih robota), SoftBank Robotics, implementiraju inovaciju pametnog čišćenja, Whiz, koja je prikladna okruženju s velikom fluktuacijom ljudi kao što su hoteli, uredi, zdravstvene ustanove i zračne luke. Stručnjaci za čišćenje mogu programirati Whiz za obavljanje usisavanja na memoriranim rutama dok se istovremeno mogu usredotočiti na važnije zadatke.
Roboti ugostitelji
Sektor za usluživanje hrane koristi jedan oblik automatizacije već neko vrijeme, korištenjem automata, ali instalacija Karakurijevog Semblr-a, vodećeg svjetskog robota za usluživanje hrane u sjedištu Ocado prošle jeseni, smjestila je ugostiteljstvo na radnom mjestu u višu ligu. Pod vodstvom Angel Hill Food Co, specijaliziranog odjela za korporativno ugostiteljstvo tvrtke Atalian Servest, robot Semblr dizajniran je tako da kupcima pruži veliki izbor u pogledu obroka. Uz 2700 različitih kombinacija jela u ponudi, osoblje može točno odrediti koja topla i hladna jela, bjelančevine, umake i svježe dodatke netko želi, nešto što jednostavno nije moguće u tradicionalnim restoranima i komercijalnim ugostiteljskim objektima.
Iako je sam postupak naručivanja vrlo jednostavan, sustav aplikacija baziran je na QR-u na koji smo se svi navikli u kafićima i restoranima tijekom pandemije. Najupečatljivija značajka robota je svakako njegova upotreba umjetne inteligencije. To omogućuje uslugu temeljenu na predviđanju potražnje i trendova za hranom.
Krajnji cilj je instalirati stotine ovih strojeva na različita mjesta te na taj način prikupiti podatke i mapirati ih prema parametrima kao što su vremenska prognoza, analiza prometa, dan u mjesecu/tjednu i na taj način razumjeti obrasce potražnje za hranom.
Roboti kao posluga?
S ovakvom razinom umjetne inteligencije primijenjene na druga područja FM usluga, možete vidjeti što Karakurijev izvršni direktor i suosnivač Barney Wragg, vodeći tehnolog i digitalni strateg, misli kada upotrijebi izraz „roboti kao posluga“.
Zajedno, FM usluge mogu se poboljšati primjenom robotike i umjetne inteligencije kako bi odgovorili na zadatke koje treba odmah obaviti, predvidjeti što treba sljedeće učiniti i ispuniti neke od onih zadataka za koje biste inače trebali angažirati ljude.