2021. je bila prijelazna godina za timove za rad i održavanje (Operations&Maintenance – O&M), jer su mnoge promjene koje je izazvala pandemija COVID-19 postale trajne. Tu se misli na promjene poput opremanja osoblja tehnologijom koja eliminira potrebu za preuzimanjem i vraćanjem papirologije na središnji ured i prelazak sa centraliziranih pozivnih centara na upravljanje zahtjevima za rad u decentraliziranom okruženju u kojem radnici rade na daljinu. Donosimo ključne trendove za 2022. godinu.
NASTAVAK PRIJELAZA S LOKALNOG SOFTVERA NA SOFTVER „U OBLAKU“
Osim u nekim vrlo osjetljivim operativnim okruženjima, gotovo svi žele pobjeći od lokalnog softvera. Ne žele se baviti nadogradnjom i održavanjima, žele da netko drugi upravlja temeljnim hardverom i međuopremom i žele imati pristup kapacitetu na zahtjev za upravljanje bilo kakvim obradama. I, naravno, žele smanjiti svoje troškove.
Za organizacije koje tek ulažu u EAM sustav ili dodaju mobilne aplikacije u već postojeći EAM sustav, mnogi će otkriti da će cijene pretplate koje su sada dostupne za SaaS i EAM mobilne aplikacije transformirati internu dinamiku kupnje. Posljedica ovoga je da menadžeri O&M često mogu dobiti brza odobrenja za kupnju kada se trošak nove pretplate nadoknadi operativnim uštedama u istoj proračunskoj godini.
SVO O&M OSOBLJE BITI ĆE OPREMLJENO MOBILNIM UREĐAJIMA – NE SAMO TEHNIČARI NA TERENU
U 2020. i 2021. vidjeli smo veliku promjenu opremanja terenskih tehničara mobilnim uređajima kako bi se smanjila potreba za okupljanjem u centraliziranim dispečerskim centrima radi preuzimanja i predaje papirologije. No, sada kada su tvrtke uvidjele prednosti mobilnih uređaja i rada na daljinu, niže troškove, bolju kvalitetu podataka i laku integraciju s naslijeđenim sustavima, žele na sličan način opremiti svo svoje osoblje.
Povećano je i usvajanje aplikacija koje omogućuju svom osoblju (ne samo tehničarima), a često i članovima zajednice koji nisu zaposlenici, da iniciraju vlastite zahtjeve za rad. Zajedno s označenim fotografijama, opisima problema i točnim detaljima lokacije mijenja se uloga djelatnika pozivnog centra od prikupa informacija o dolaznim zahtjevima do olakšavanja popravka i rješavanja i dopuštanja aplikaciji da podnositeljima zahtjeva u stvarnom vremenu daje informacije o tome kada je zahtjev primljen, pregledan, dodijeljen, zakazan i dovršen. Vidljiva je ista proliferacija mobilnih aplikacija u drugim područjima upravljanja i održavanja, uključujući upravljanje dobavljačima te planiranje i zakazivanje.
Tamo gdje se to dogodilo, nije neobično vidjeti sobu punu ljudi koji sjede za svojim stolovima sa stolnim računalima i velikim monitorima, ali rade na svojim mobilnim uređajima. Prebacivanje s (desktop) kabela na mobilne uređaje također je premjestilo veći dio donošenja odluka o upravljanju poslom na menadžere i nadređene na terenu, gdje im njihovo intimno poznavanje pogona te vještine i sposobnosti tehničara omogućavaju spajanje pravih ljudi s određenim poslom, što rezultira bržim popravcima, boljim stopama prvog popravka i smanjenim zastojima.
STROŽI NADZOR DOBAVLJAČA I IZVOĐAČA RADOVA
Nusprodukt prijelaza na mobilne uređaje za interne zaposlenike je želja da se dobavljači usluga na terenu i vanjski izvođači opremaju aplikacijama koje pomažu organizaciji koja zapošljava da lakše traži usluge, pregovara o datumima i cijenama te definira opseg posla. Kada se postigne dogovor i posao rezervira, te iste aplikacije upravljaju prijavom dobavljača, provjeravaju jesu li očekivani tehničari zapravo na poslu i bilježe sve pojedinosti o radu, uključujući sate, potrošene dijelove, mjerenja i očitanja, sve poruke razmijenjene između strana te fotografske dokaze, zajedno sa svim službenim bilješkama.
Što je najvažnije, ove aplikacije mogu gurnuti sve radne detalje i popratne privitke natrag u EAM sustav evidencije, eliminirajući bilo kakvo ponovno upisivanje ključeva ili manipulaciju podacima. Ukratko, vidimo da se tvrtke prema svojim dobavljačima ponašaju kao da su dio vlastitog tima, ali istovremeno ne dopuštaju dobavljačima pristup njihovim internim aplikacijama, eliminirajući sigurnosne rizike. Važan nusproizvod ovih aplikacija dobavljača je mogućnost praćenja KPI-ja među dobavljačima što omogućuje informirane rasprave o odazivu i metrikama izvedbe kao što su vrijeme za odgovor i stopa prvog popravka koji dovode do boljih rezultata za obje strane.
VIŠE ALATA S UMJETNOM INTELIGENCIJOM
Trenutno je korištenje umjetne inteligencije u O&M-u u nastajanju – stvari poput glasovnih pomoćnika i primjene prediktivnih modela dostupne su već neko vrijeme. Očekujemo da će sljedeća generacija umjetne inteligencije, omogućena brzim širenjem uređaja za praćenje u stvarnom vremenu, početi dolaziti na svoje u 2022. godini.
Prednjače proizvođači specijalizirane opreme koji su u mogućnosti daljinski nadzirati opremu i posredovati kako bi spriječili kvar. Njih će slijediti organizacije koje imaju stotine sličnih uređaja, kao što su ventili ili servo motori, gdje su sposobni uhvatiti velike količine podataka kako bi nahranili svoje AI modele i kontinuirano poboljšavati učinkovitost modela.
OGROMAN NAPREDAK U AUTOMATIZIRANOM PLANIRANJU I RASPOREDU
Planiranje i raspored oduvijek su bili izazov za O&M voditelje, a mnogi još uvijek koriste ploče ili excel tablice. Softver za raspoređivanje stolnih računala dostupan je više od 20 godina, i dok ova klasa softvera ima opsežnu funkcionalnost, paketi su notorno teški za korištenje, a korisnicima trebaju mjeseci da postanu kompetentni i godinama da ih svladaju.
U 2021. pojavili su se novi mobilni alati za planiranje i rasporede koji su značajno jednostavni za korištenje i koji se mogu savladati u tjednima ili mjesecima. S pojavom mobilnih aplikacija za planiranje i rasporede korisnici mogu poduzeti većinu radnji s bilo kojeg zaslona, eliminirajući potrebu za prelaskom dugih padajućih izbornika i/ili povlačenjem iz jedne funkcije i pokretanjem drugim putem.
U 2022. počet ćete viđati automatizirano zakazivanje, s određivanjem prioriteta, skupovima vještina i potrebnim iskustvom utvrđenim unaprijed definiranim poslovnim pravilima koja se optimiziraju za različite čimbenike u rasponu od dostupnosti radne snage i troškova prekovremenog rada do rizika zastoja i utjecaja na klijente. Uz ovu optimizaciju, također ćete moći projicirati potrebe za radnom snagom i točno odrediti vrijeme za nova zapošljavanja. Ove nove aplikacije već mijenjaju igru i do kraja 2022. većina tvrtki će odbaciti ploče i excel tablice u korist mobilnih aplikacija za raspored i planiranje.