Maloprodajni objekti i shopping centri plodno su tlo za razmnožavanje i širenje klica i bakterija te je vrlo važno, osobito u pogledu trenutne pandemije koronavirusa, da tvrtke, kao i posjetitelji/kupci ne zanemaruju odgovarajuće mjere opreza – pogotovo one dezinfekcijske.
80% svih infekcija prenosi se dodirom – kontaktom s inficiranim površinama, a u maloprodajnim objektima nalazi se mnoštvo površina na kojima se razmnožavaju klice i bakterije koje uzrokuju bolesti, te zbog velikog protoka ljudi povećavaju rizik prijenosa/širenja na sljedećeg zaposlenika i/ili kupca. Kako bi kvalitetno zaštitili svoje kupce, ali i zaposlenike, maloprodajne tvrtke trebaju se usredotočiti na određena područja – takozvane ”spotove”.
HOT SPOTOVI – mjesta na kojima se razmnožavaju klice i bakterije
- TOALETI
Prosječni toalet domaćin je E. coli i drugim opasnih bakterija, dok je čak i upotreba brzih sušila za ruke izazivala određenu zabrinutost, obzirom kako neke studije ukazuju kako ti uređaji raspršuju klice po cijelom prostoru. Korisnici koji ne koriste odgovarajuće propisane načine pranja ruku vrlo lako šire bakterije iz toaleta u druga područja prodajnog prostora, poput zaslona, demo proizvoda i blagajni.
- PROSTORIJE PREDVIĐENE ZA ODMOR ZAPOSLENIKA
Spužvice, slivnici za umivaonike, ručke za slavine i ručke od hladnjaka često su ključna mjesta prijenosa bakterija i klica. Obzirom kako je vrijeme za odmor zaposlenika obično ograničeno na pola do sat vremena dnevno može se desiti da u žurbi zaposlenici preskoče oprati ruke, skloniti tanjure i beštek koji su koristili, a time povećavaju rizik od širenja zaraze. Čuvajte svoju trgovinu potičući zaposlenike da prakticiraju bonton higijene, dezinficiraju radne površine i stolove te da ne dijele pribor ili šalice. Perilice posuđa pružaju najviše moguće higijensko čišćenje, pa ih koristite umjesto pranja „na ruke“ – ako možete.
- KVAKE NA VRATIMA I TIPKE NA DIZALIMA
Gumbi na dizalima frekventna su žarišta su bakterija i klica, a neki sadrže čak 58.000 jedinica koje stvaraju kolonije po kvadratnom centimetru. Kod maloprodajnih objekata koji imaju kabine za presvlačenje kvake na vratima kabina također su izvor unakrsne kontaminacije i veoma brzo nakupljaju klice tijekom dana. Ove je površine nužno je često čistiti i dezinficirati.
- TELEFONI
Telefoni, koji u prosjeku imaju do 10. 000 klica po kvadratnom centimetru, učestali su prijenosnici bakterija. U mnogim maloprodajnim mjestima prijenos je olakšan zajedničkom upotrebom službenog telefona, a isti bi se, s naglaskom na usnik, slušalice i tipkovnicu, trebali redovno dezinficirati. Prilikom čišćenja uređaja slijedite odgovarajuće mjere opreza kako biste prevenirali eventualna tehnološka oštećenja.
- BLAGAJNE I PROSTOR OKO BLAGAJNI
Sustav evidencije zaposlenika i terminali za plaćanje mogu sadržavati štetne bakterije i jedno su od glavnih hot spot područje za prijenos bakterija i klica. Najbolji načini za smanjenje izloženosti je česta dezinfekcija ruku (ili još bolje, pranje ruku), brisanje površina dezinficijensom, kao i redovno temeljito čišćenje i dezinfekcija nakon zatvaranja.
ČIŠĆENJE I DEFINFEKCIJA SMANJUJU ZDRAVSTVENE RIZIKE I POMAŽU U PREVENCIJI BOLESTI
Istraživanja pokazuju kako pravilno i redovno čišćenje i dezinfekcija, upotrebom dezinficijensa bolničke kvalitete za ubijanje štetnih organizama, te tekstila od mikro vlakana, znatno smanjuju zdravstvene rizike i pomažu u prevenciji bolesti. Drugi veoma bitan alat je upotreba više filtracijskih HEPA uređaja – usisivača, koji su i do 70% učinkovitiji od tradicionalnih, a pritom pridonose boljoj kvaliteti zraka u zatvorenom prostoru filtriranjem prašine, prljavštine, klica i alergena do čak 0,3 mikrona.
Maloprodajna poduzeća trebala bi razmotriti prepuštanje vanjskih usluga čišćenja i dezinfekcije prostorija tvrtkama koje nude higijenske i znanstveno dokazane programe čišćenja, koje su obučene za najnaprednije, znanstveno utemeljene metode čišćenja te mogu trgovcima, kao i kupcima, pružiti vrhunske rezultate.
Čisto i zdravo okruženje u trgovinama pruža zaposlenicima veći osjećaj zadovoljstva, a kupcima optimalno i sigurno iskustvo kupovine – čak i u izazovnim vremenima kao što je epidemija COVID-19.
Izvorno napisani članak možete pročitati OVDJE.